niedziela, 4 marca 2018

Klap, klap, klap...

Do moich ulubionych żłobkowych piosenek z pokazywaniem należy piosenka:

Rączki robią klap, klap, klap

Rączki robią klap, klap, klap. 
nóżki robią tup, tup, tup. 
 Tutaj swoją głowę mam,
a na brzuszku bam, bam,bam. 
Buzia robi am, am, am, 
Oczy patrzą tu i tam, 
tutaj swoje uszy mam, 
a na nosku sobie gram.

Dzieciom również bardzo się podobała, dlatego też była jedną z pierwszych, którą pokazałam mojemu synkowi.

Zanim przystąpiliśmy do opanowania piosenki z pokazywaniem, zaczęliśmy od nauki wskazywania poszczególnych części ciała
Częściowo na sobie, częściowo na mamie lub tacie, Wiktorek wskazywał: oko, nos, ucho i brzuch:)

Po opanowaniu tej umiejętności przeszliśmy na wyższy level i połączyliśmy pokazywanie ze śpiewaniem:)

I tym sposobem Wiktorek, może jeszcze nie tak perfekcyjnie, ale pokazuje słowa piosenki:) Nie zawsze ważny jest efekt końcowy, ale sam proces jego tworzenia.

Mama i tata bardzo dumni z Wiktorka, że stara się pokazywać części ciała i zapamiętywać kolejność ich wskazywania zgodnie z tekstem piosenki:)

Zwykła piosenka, zwykłe pokazywanie, a daje tyle radości:)
Kiedy zostaje się rodzicem zupełnie inaczej, bardziej emocjonalnie, odbiera się naukę i opanowanie nowych rzeczy przez swoje dziecko:)
Jeśli chcecie pobawić się ze swoimi maluchami w pokazywanie części ciała poniżej przedstawiamy Wam parę piosenek wraz z linkami:

- woogie boogie

- Tu paluszek
- pokaż Grzesiu

- głowa, ramiona...

- tańczymy labado
https://www.youtube.com/watch?v=E819Z7p_Ui0

- głowa mówi tak tak tak
 https://www.youtube.com/watch?v=LITj8pHRlw0

- kiwamy, kiwamy tak głowami.


Oraz wierszyki:

Tu mam ręce, tu mam nogi,
a po środku brzuszek.
Tu mam głowę,a na głowie
z obu stron mam uszy.
Tu mam brodę, a tu nosek,
tu jest moje czoło.
Jak zobaczę się w lusterku,
śmieje się wesoło.

Moje ręce klaszczą ładnie:klap ,klap
nogi tańczą raz i dwa:tup,tup
w głowie mam pomysłów dużo: hoho
buzia śpiewa:tralala
skaczę cicho, jak wróbelek
nisko i wysoko
umiem w tańcu bardzo ładnie
chwycić się pod boki
patrzę blisko i daleko
na dół i do góry
zerkam w lewo zerkam w prawo
tak jak myszka z dziury.
Kręcę głową :nie,nie,nie,
gdy nie chce wejść do wody
ale kiwam :tak,tak,tak
jak widzę słodkie lody.
ząbki swoje często myję,
nucąc cicho sobie,
myje także mydłem szyje
twarz i nogi obie.

Policzymy, co się ma:
mam dwie ręce, łokcie dwa,
dwa kolanka, nogi dwie.
Wszystko pięknie zgadza się.
Dwoje uszu, oczka dwa
No i buzię też się ma.
A ponieważ buzia je,
chciałbym buzie też mieć dwie.



Lata osa koło nosa
Lata mucha koło ucha
Lata bąk koło rąk
Lecą ważki koło paszki
Lata pszczoła koło czoła
Lata mucha koło brzucha
Lecą muszki koło nóżki
Biegną mrówki koło główki
Pełznie gąsieniczka dokoła policzka


0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Wiktorkowa mama czarodziejka Template by Ipietoon Cute Blog Design